החזרי מס – שאלות ותשובות


פעמים רבות רשויות המס גובות מאתנו יותר מס מכפי שנקבע בחוק. זה יכול לקרות מסיבות שונות, אבל הבשורה החשובה שאתם יכולים לדרוש מרשויות המס להחזיר לכם את הכספים שנגבו מכם, את יתרת הכספים הגבוהים מהחבות האמתית של תשלומי המס שלכם.

האם כדאי לבקש את החזר המס או שכדאי להיעזר בחברה מקצועית?

לכאורה, מה הבעיה, צריך למלא טפסים להגיש אותם למס הכנסה. אך בחברת "TaxMas", החברה המובילה בתחום החזרי מס, מדגישים כי כדי לקבל החזר מס יש צורך בידע מקצועי ובקיאות בכל חוקי המס, להשקיע זמן יקר, למלא נכון את הטפסים, לדאוג שלא יקרה ההפך ואתם תקבלו דרישה לתשלום מס נוסף במקום החזר ולעקוב שקיבלתם את כל סכום הכסף המגיע לכם ולא רק את חלקו.

אם אתם רוצים להיות בטוחים שקיבלתם את מלוא המס המגיע לכם, צרו קשר עם חברת "TaxMas" וזכרו, שכר הטרחה שאתם משלמים לחברה אינו הוצאה, אלא השקעה.

אתם שואלים – המומחים של חברת "TaxMas" עונים!

  • שאלה: איך זה קורה שאנחנו משלמים יותר מס מהנדרש?

תשובה: כאשר מחשבים את השכר שמגיע לעובד לא תמיד לוקחים בחשבון נתונים רבים שמעניקים הקלה במס, כמו למשל האם אחד מבני הזוג היה מובטל במשך השנה או בחלק מהשנה, האם העובד החליף מקום עבודה ומשתכר פחות, האם העובד רכש קופות גמל או פתח תכניות חיסכון המעניקים זיכוי ממס, האם העובד עבר דירה לאזורי פיתוח, האם הוא התחתן, האם נולדו לו ילדים וקריטריונים נוספים המזכים בהקלה במס.

  • שאלה: האם ייתכן שבמקום החזר מס אקבל דרישת חוב?

תשובה: כן. זה עלול לקרות וזו בדיוק הסיבה למה חשוב להיעזר בשירותים של חברה מקצועית הבקיאה בכל חוקי המס.

  • שאלה: מהו התהליך של החזר מס?

תשובה: המחשבים של מס הכנסה אינם מחוברים לכל המידע האישי שלכם, ולכן התהליך של החזר המס הוא חיבור ואיחוד של כל הנתונים הפיננסיים שלכם כמו קופות גמל, השקעות בשוק ההון, קרנות פנסיה, משכורת ונתונים אישיים כמו נישואין, ילדים, אזור ומגורים ועוד לתוך טופס של רשויות המס.

  • שאלה: עד מתי אפשר להגיש בקשה להחזר מס?

תשובה: החוק קובע כי אפשר להגיש בקשה עד לשש שנים אחורה. לאחר שש שנים חל חוק ההתיישנות וגם אם תהיו זכאים להחזר מס על השנים האלו, לא תקבלו אותו.

  • שאלה: האם החזר המס נושא ריבית?

תשובה: כן. מס הכנסה מתייחס ברצינות לחובות שהוא חייב לאזרחים, ולכן הוא יפצה אתכם בריבית פיגורים ובהצמדה לאינפלציה.

  • שאלה: האם אפשר לקבל החזר מס על תרומות?

תשובה: כן. כעיקרון תרומות על סך מצטבר מזכות בהחזר מס, אך לא כל תרומה. לפני שאתם מגישים את הבקשה להחזר המס, חשוב לבדוק האם המוסד שלו תרמתם עונה על כל הקריטריונים המזכים את התורמים בהחזר מס.

  • שאלה: מה זה טופס 106?

תשובה: טופס 106 הוא טופס אשר מרכז את כל תשלומי השכר לצורכי מס. הטופס כולל את כל הנתונים כמו כמה כסף הופרש לקופות גמל, כמה מס העביר המעסיק לרשות המיסים ועוד.

חשוב לדעת: כל מעביד חייב לתת לעובד את טופס 106 עד לסוף חודש מרץ של השנה העוקבת.

  • שאלה: בתוך כמה זמן אקבל מכם חוות דעת האם מגיע לי החזר מס?

תשובה: אנו מבצעים בקרה ומעקב אחרי כל הנתונים שמילאתם בטופס הבקשה, ולכן התשובה שלנו אינה מיידית, אלא לוקחת במוצע כעשרה ימי עסקים. בסיום התהליך תקבלו טופס מפורט על כל סכומי הכסף המגיעים לכם כהחזר מס בכל אחת מהשנים שעליהן ביקשתם החזר מס.

התגובות מושבתות.

חייגו עכשיו