החזר מס ומס הכנסה


החזר מס ומס הכנסה – מושגים שחשוב להכיר

הרבה מושגים מעולם המיסים נחשבים למורכבים ולבלתי מובנים למי שאינו מגיע מעולם החשבונאות. במאמר זה ליקטנו את המושגים הנפוצים והחשובים ביותר וניסינו להסביר אותם בגובה העיניים, בשפה המוכרת לכל אחד.

אם עדיין יש לכם שאלות או שאתם מעוניינים להתייעץ על אודות תשלומי מס או החזרי מס, צרו קשר עם חברת "TaxMas", החברה המובילה בתחום החזרי המס.

אנו עוסקים בתחום כבר למעלה משני עשורים, צברנו הרבה ידע וניסיון, נדע לענות על כל תשובה ואם צריך נשמח לסייע לכם לקבל בקלות ובמהירות החזרי מס מרשויות המיסים.

9 מושגים שחשוב להכיר

מס הכנסה הוא מס המוטל על כל הכנסה שהרוויח אדם במהלך שנת המס. באמצעות גביית הכספים המדינה יכולה לממן את ההוצאות שלה ולדאוג לרווחת האזרחים. מס הכנסה בנוי כך, שככל שאתם מרוויחים יותר, כך המס שיוטל עליכם יהיה גבוה יותר.

מע"מ מס ערך מוסףהוא מס המוטל על צריכה והוא חלק בלתי נפרד ממערכת המיסוי במדינה. המע"מ הוא מס עקיף שאותו משלם הצרכן. כאשר אנחנו קונים מוצר או מקבלים שירות מקצועי, על מחיר השירות או המוצר מוטל מע"מ, סכום כסף שעל המוכר או נותן השירות להעביר לרשויות המס.

גובה המע"מ הוא אחיד והוא משתנה אחת לתקופה. נכון להיום גובה המע"מ עומד על 17%.

החזר מס מס הכנסה מחושב על בסיס שנתי, על ההכנסה השנתית של העובד בשנת המס. לא אחת, מתרחשים שינויים בחייו של העובד, שינויים המזכים אותו בהטבות מס, אך רשויות המס אינן מודעות לשינויים האלו. החזר מס הוא תהליך שבו מחשבים את כל ההכנסות של העובד, את נקודות הזכות ואת ההקלות במס שלהן הוא זכאי, ואם יתברר כי במהלך שנת המס שילם העובד יותר מס ממה שהוא חייב, הוא יזוכה בהחזר מס.

טופס 1301 זהו טופס שבו העובד מוסר דין וחשבון על כל ההכנסות שלו בארץ ובחו"ל. הטופס מתאים לכל אזרח החייב בתשלומי מס והוא מאפשר להגיש את הדו"ח האישי בדרך דיגיטלית באמצעות האינטרנט.

הצהרת הון זהו אחד הכלים החשובים של רשות המיסים לקביעת הסבירות של הדיווח ושל רמת ההכנסות של כל נישום. זהו דיווח של אדם, שכיר, עצמאי, בעל מניות ועוד, לרשויות המס על כל הנכסים והתחייבויות שלו עד לתאריך מסוים בשנה. הצהרת ההון כוללת את הנכסים והתחייבויות גם של בן הזוג וגם של הילדים עד לגיל שמונה עשרה.

את הצהרת ההון יש להגיש בתוך מאה ועשרים יום ממועד שבו התקבלה הדרישה מרשות המס.

מדרגות מס – שיטת המס בישראל היא שיטה פרוגרסיבית, שיטה שבה חבות המס עולה בהתאם להכנסות. השימוש במדרגות מס לחישוב חבות המס מטיל נטל גבוה יותר על העלי הכנסה גבוהה ומקל על השכבות החלשות וגובה מהן מס נמוך. מטרת השיטה היא לצמצם את הפערים בחברה ולהקטין את אי השוויון.

מכס זהו מס המוטל על היבוא בלבד, מס שמטרתו הוא להגן על הייצור המקומי מפני תחרות עם מוצרים מיובאים. בשנים האחרות, בשל הסכמי שכר בינלאומיים שחתמה מדינת ישראל עם מדינות רבות בעולם, מרבית הייבוא לישראל פטור ממס, והמס מוטל רק על מדינות שאין להן הסכמי סחר עם מדינת ישראל.

מס הכנסה שלילי זהו מענק שניתן באמצעות רשות המיסים לעובדים בעלי הכנסה נמוכה, שכירים או עצמאיים. גובה המענק מושפע ממספר הילדים של העובד ומגובה ההכנסות של העובד ובן הזוג שלו, הכנסות מעסק, ממשלוח יד או מכל הכנסה אחרת.

התגובות מושבתות.

חייגו עכשיו