החזרי מס על תרומות

_

אין כמעט מי מאזרחי ישראל שאינו תורם כסף לצדקה. חלק תורמים באופן קבוע לעמותות העוסקות בפעולות חסד בתחומים שונים, חלק תורמים תרומות חד פעמיות בתקופות מסוימות כמו לפני החגים, בעת שמחה בבית כנסת או בהזדמנויות נוספות.

מדינת ישראל מעוניינת לעודד את מתן התרומות וכדי לעודד את נתינת התרומה מעניקה המדינה הטבות מס לתורמים. כך מרוויחה המדינה כפול, הא גם מעודדת את התורמים לתרום וגם מאשרת פיקוח ומעקב צמוד על התנהלות העמותות.

שכירים רבים חוששים מהתמודדות עם רשויות המס ומוותרים על הזכות להחזר מס על תרומות ועל סעיפים נוספים. בעיני רבים מס הכנסה נתפס כמוסד מחמיר ומעוות, מוסד שלו רק משלמים ולא מקבלים כסף חזרה.

אך זו טעות! רשות המיסים מחלקת מיליוני שקלים בשנה למי שזכאי להחזר מס. אם תדעו לבקש את החזרי המס בדרך נכונה, תוכלו גם אתם ליהנות מאלפי שקלים, ואולי גם יותר, המגיעים לכם כהטבת מס.

תרמתם כספים במהלך שנת המס, צרו קשר עם חברת "TaxMas". אנו נדע למצות את כל הזכויות שלכם מול רשויות המיסים ולהשיג לכם את מלוא ההחזר הכספי המגיע לכם!

החזרי מס על תרומות – כל הדברים שחשוב לדעת!

בהתאם לסעיף 46, כל אדם אשר תרם תרומה בסכום הגבוה ממאה ותשעים שקלים זכאי לתשלום מס מופחת באותה שנה, תשלום מופחת בגובה של שלושים וחמישה אחוז מסך התרומה.

אך חשוב לדעת: לא כל תרומה מזכה בהטבת מס. רק מוסדות ציבוריים המוגדרים בסעיף 2.9 לפקודת מס הכנסה כמוסדות אשר פועלים למטרות ציבוריות ואשר הכנסותיו משמשות להשגת המטרה בלבד הוא מוסד שבגינו תזכו להטבת המס.

ולכן, אם אתם מעוניינים בהטבת המס, חשוב לברר לפני התרומה האם המוסד שלו אתם מעוניינים לתרום נכלל בהגדרה של המוסדות שהתרומה להן מזכה בהטבת המס.

באתר של רשות המיסים אפשר למצוא את רשימת המוסדות המוכרים לצרכי החזר מס בגין תרומות.

את הזיכוי ממס אפשר לקבל אם הגעתם לסכום התרומה המינימלי. זה יכול להיות בתרומה אחת או במספר תרומות שיצטברו לסכום המינימלי של התרומות המזכות בהטבת מס.

אפשר לקבל החזר מס גם עבור תרומה שאינה מתבצעת באמצעות כסף כמו למשל סיפוק שירותים של בעלי מקצוע. אם אתה, לדוגמה, עורך דין וסיפקת למוסד שירותים בגובה של אלף שקלים, תהיה זכאי להחזר מס בגובה של שלוש מאות וחמישים שקלים. חשוב לדעת כי שווי השירות שהעניק עורך הדין לעמותה יחושב כהכנסה והוא יחויב עליה בתשלום מס הכנסה וביטוח לאומי.

את החזר המס עבור התרומה יכולים השכירים לקבל במסגרת המשכורת החודשית במהלך שנת המס. אם לא דיווח המעסיק על התרומה, יגיש השכיר בקשה להחזר מס ממס ההכנסה ויקבל את ההחזר ישירות ממס ההכנסה לחשבון הבנק שלו.

את החזר המס על התרומות אפשר להגיש עד שש שנים אחורה.

איך מקבלים החזר מס על תרומות?

כדי לקבל החזר מס יש למלא טופס 116.

אל הטופס יש לצרף קבלות אותנטיות של התרומות ולשים לב שהקבלה תהיה רשומה על שם הנישום המבקש את החזר המס או על בן או בת הזוג שלו. אם יש לכם קבלה החתומה באופן דיגיטלי, תוכלו להדפיס אותה ולצרף אותה אל הטופס, אך בתנאי שיהיה כתוב עליה באופן בולט: מסמך ממוחשב.

שכירים צריכים לצרף תלוש שכר ממקום העבודה כדי לאפשר לרשות המיסים לזהות מהו המספר של תיק הניכויים של המעסיק.

עצמאיים יגישו דוח לרשות המיסים בסוף שנת המס ובמסגרת טופס 1301 יצרפו את האישורים הנדרשים.

חייגו עכשיו