החזרי מס לשכירים כל מה שעליכם לדעת


החזרי מס לשכירים כל מידע והנתונים

העובדות הן שמאות אלפי ישראלים, בהם שכירים רבים, זכאים לקבלת החזר מס בגין תשלום יתר של מס שביצעו במהלך השנים. אם חשבתם שמדובר כאן בסכומים זניחים, דעו לכם שההחזר הממוצע עומד על למעלה מ-8,000 ש"ח, ושלא מעט שכירים זכאים להחזר בן חשמ ספרות לפחות.

במאמר הבא נציג בפניכם את כל מה שחשוב לדעת על החזרי מס לשכירים ונסביר לכם מה ניתן לעשות כדי לקבל את מקסימום ההחזר במינימום סיבוכים.

החזרי מס לשכירים: תרחישים עיקריים

החזרי מס לשכירים מס הכנסה עשוי להינתן במצב בו בשנה קלנדרית נתונה בוצע תשלום יתר של מס על ידי השכיר, כלומר, נוכה מתלוש המשכורת שלו סכום גבוה ממה שהיה אמור להיגבות על פי רמת ההכנסה, נקודות הזיכוי המגיעות לאדם, ההתנהלות שלו בשנת מס נתונה (למשל פיטורין או החלפת מקומות עבודה) ועוד.

יש מקרים בהם מילוי טופס 101 יאפשר לראות בדיוק מהו הסכום העודף ולקבל החזר, אולם ברבים אחרים זה לא מספיק. לעיתים התנאים לקבלת ההחזר נופלים אל בין הכיסאות, מקום העבודה אינו מעדכן כראוי את רשויות המס או השכיר עצמו כלל לא מודע לזכויות שעשויות להינתן לו.

בין המצבים המרכזיים הנוספים שמעלים את הסבירות לתשלום יתר של מס הכנסה, ועקב כך לקבלת החזר מס, ניתן למנות:

  • שכיר המועסק בשתי משרות במקביל ואינו מבצע תיאום מס במועד
  • פיטורין או יציאה לחל"ת
  • הוספת נקודות זיכוי ממס הכנסה במהלך שנה קלנדרית: סיום לימודים אקדמיים, שחרור מהצבא, הולדת ילד, הגדרת ילד כנכה לאחר ועדה של המוסד לביטוח לאומי וכיוצא בזה
  • הוצאות במהלך שנת המס שמקנות הטבות מס, דוגמת החזרי מס על תרומות

איך מגישים בקשה להחזרי מס?

את הבקשה לקבלת החזר מס ניתן להגיש אך ורק עם תום שנת המס הנתונה, בהתייחס לשנה או לשנים הקודמות. תוכלו לבקש החזר עד שש שנים אחורנית, כאשר לגבי כל שנה קלנדרית יש צורך בהגשת בקשה נפרדת. רצוי לבצע את התהליך רק כשיודעים שיש יסוד סביר להניח שמגיע החזר מס, דרך הבנת התקנות השונות, קבלת ייעוץ על ידי בעל מקצוע (בדרך כלל רואה חשבון) או אפילו סימולטורים הזמינים באתרי האינטרנט השונים. המידע המוצג בהם אינו מחייב, כמובן, אבל בהחלט יכול לספק כיוון כללי לגבי שאלת הזכאות והיקפה.

יש מקרים בהם הליך הבקשה ייעשה דרך מקום העבודה של השכיר, ולצד זה רבים אחרים בהם עליו להתנהל באופן עצמאי: להגיש את טופס הבקשה לרשויות המס באינטרנט או באמצעות פקיד הלשכה אליה מתייחסים, לצרף את המסמכים הנדרשים בהתאם לתקנות או למאפייני המקרה הנתון (לדוגמה: מסמכים המגיעים על קבלת גמלת ילד נכה במצב בו זוהי הסיבה בגינה דורשים החזר מס) ועוד. לאחר אישור הבקשה, אמורה רשות המיסים להעביר ישירות את התשלום לחשבון הבנק של מגיש הבקשה – כפי שהגדיר וכפי שאימת מולה – תוך עד 90 יום.

אל תעשו את זה לבד

את תהליך הבקשה לקבלת החזר מס רצוי מאוד לבצע באמצעות משרד רואה חשבון הבקיא בתחום, מכמה סיבות. ראשית, רואה חשבון יוכל לבצע בדיקה ראשונית של המקרה כדי לוודא אם יש כאן "קייס" ולבחון את כדאיות הגשת הבקשה. הידע שלו יאפשר מיפוי מלא של מצבו של השכיר, לרבות זכויות פיננסיות והטבות מס אחרות שאפשר להגיש. כך למשל ניתן במקרים שונים לחלק את נקודות הזכות למס הכנסה לכמה שנים, ובכך למקסם את הטבות המס.

מה שחשוב לא פחות הוא שסיוע מקצועי שכזה יהפוך לכם את החיים לפשוטים, ימנע מכם מאמצים רבים ויגדיל את הסיכויים שתקבלו בסופו של יום את מלוא ההחזר המגיע לכם.

התגובות מושבתות.

חייגו עכשיו